nikacorp nikacorp .

nikacorp

نگهداری ماله پروانه ای

تعمیر و نگهداری دوره ای و تمیز کردن روزانه دستگاه ماله پروانه ای سبب خواهد گردید دستگاه شما ایمن و در شرایط آماده به کار قرار گیرد و خطر به وجود آمدن خرابی های ناگهانی برای ماله موتوری شما از بین برود.

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی طاقت فرسا و افزایش هزینه خرید ماله پروانه ای، بسیار حائز اهمیت است که از دستگاه به خوبی نگهداری نموده و آن را در شرایط کاری مناسب و آماده به کار نگه دارید.

تاثیرات منفی عدم توجه به تعمیر و نگهداری ماله پروانه ای:

از آنجایی که هدف از استفاده ماله موتوری، ایجاد یک سطح با کیفیت و دقت بالا می باشد، از این رو عدم نگهداری صحیح از دستگاه ماله پروانه ای باعث کاهش کیفیت در عملیات و پایین آمدن دقت سطح تمام شده خواهد گردید.

در صورت که موتور ماله پروانه ای در طول زمان به درستی مورد سرویس و تعمیر و نگهداری قرار نگیرد، در هنگام کار دارای لرزش و تکان های ناگهانی گردیده و در هنگام کار بر روی سطح بتن باعث رده انداختن یا ایجاد چاله بر روی سطح بتن می گردد. علاوه بر این مواردی زمانی که سینی ماله پروانه ای را بر روی دستگاه نصب نموده و قصد کار بر روی سطح بتن را دارید، در صورتی که موتور توانایی کافی جهت تحمل سینی را نداشته باشد، قادر نخواهد بود سینی ماله موتوری را با سرعت مناسب به حرکت در آورد، از این رو توجه به تعمیر و نگهداری و سرویس دوره ای موتور ماله پروانه ای امری الزامی به شمار می آید.

علاوه بر این مورد نشت گریس، روغن و بنزین تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی سطح بتن خواهد گذاشت و چنانچه عدم نشتی دستگاه ماله پروانه ای قبل از انجام عملیات چک نگردد، ممکن است نشتی باعث ترکیب شدن روغن یا بنزین با سطح بتن شود و سطح ایجاد شده را با مشکلات بزرگی مواجه نماید.

همچنین تمیز بودن دستگاه ماله موتوری و تیغه ماله پروانه ای، جهت دستیابی به یک سطح دقیق و کاملا صاف و مسطح بسیار حائز اهمیت است. اگر تیغه ماله پروانه ای در زمانی که قرار است بر روی سطح بتن کار کند تمیز نباشد بر روی سطح خراش انداخته و کیفیت سطح بتن را دچار تاثیرات منفی خواهد نمود.

 چک لیست تعمیر و نگهداری ماله پروانه ای:

در ادامه قصد داریم دستورالعمل های تعمیر و نگهداری روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را در اختیار شما قرار بدهیم تا بر اساس این چک لیست ها موارد مربوط به سرویس و نگهداری از دستگاه ماله پروانه ای را انجام دهید تا در طول زمان با مشکلاتی همچون خرابی های ناگهانی و یا تاثیرات منفی بر روی سطح بتن از طریق دستگاه ماله موتوری مواجه نشوید.

تعمیر و نگهداری روزانه ماله پروانه ای:

1- یکی از مهمترین مواردی که در مورد تعمیر و نگهداری روزانه ماله موتوری باید به آن توجه شود، شستشو و تمیز کردن روزانه دستگاه ماله و از بین بردن بقایای بتن از روی سطوح آن پس از هربار انجام عملیات با دستگاه است.

2- عملیات گریسکاری و روغنکاری دستگاه ماله پروانه ای و چک کردن میزان واسکازین موجود در گیربکس نیز از موارد مهمی است که باید به آن توجه کامل نمود تا در هنگام کار با دستگاه ماله موتوری با مشکل مواجه نشوید.

مقاله مرتبط: قیمت ماله پروانه ای برقی

موتور ماله پروانه ای: 

محیطی که ماله پروانه ای در آن کار می کند، محیطی سخت و دشوار و عاری از گرد و خاک می باشد، به همین دلیل چک کردن موتور و بازدید روزانه آن امری ضروری محسوب می گردد. یکی از مشکلات اصلی که در موتور ماله پروانه ای به طور معمول رخ می دهد و باعث خرابی دستگاه ماله پروانه ای می گردد، گرفتگی فیلتر هوای موتور بنزینی به دلیل عدم بررسی فیلتر هوا توسط اپراتور است. به صورت روزانه و قبل از شروع کار حتما فیلتر هوای ماله پروانه ای بنزینی را بررسی نمایید، از موارد دیگری که بسیار حائز اهمیت بوده چک کردن روغن و بنزین مربوط به موتور ماله پروانه ای می باشد.

 به این مورد توجه داشته باشید که به صورت روزانه قبل از شروع کار یک بازرسی چشمی کلی برای دستگاه ماله پروانه ای انجام پذیرد تا اطمینان حاصل شود که تمامی گاردهای محافظ به طور مناسب در جای خود قرار گرفته و دستگاه از لحاظ ایمنی کاملا آماده به کار می باشد، سپس به انجام عملیات ماله زنی با دستگاه بپردازید.

محکم بودن پیچ های تیغه ماله پروانه ای:

یکی از موارد مهم توجه به سفتی و محکم بودن پیچ های تیغه ماله پروانه ای می باشد. حتما قبل از شروع به کار با دستگاه ماله موتوری اطمینان حاصل کنید که پیچ های مربوط به تیغه ماله موتوری محکم بوده و امکان باز شدن پیچ ها و رها شدن تیغه ماله در هنگام کار با دستگاه وجود ندارد. این امر علاوه بر خطر رها شدن تیغه ماله پروانه ای می تواند باعث برهم خوردن تعادل دستگاه و واژگون شدن آن منجر گردد.

 گرم کردن موتور ماله پروانه ای:

قبل از شروع کار با دستگاه ماله موتوری در ابتدا موتور را روشن نمودن و اجازه دهید کاملا گرم شود، سپس شروع به عملیات ماله کشی با دستگاه نمایید. کار کردن با موتور ماله پروانه ای که به تازگی روشن شدن باعث فشار آمدن و آسیب به موتور دستگاه ماله خواهد گردید.

تعمیر و نگهداری هفتگی ماله موتوری:

یکی از موارد مهم که در تعمیر و نگهداری هفتگی دستگاه ماله پروانه ای باید مدنظر داشت، بازرسی عنکبوتی دستگاه و توجه به سلامت و کارکرد آن است. عنکبوتی دستگاه ماله در حقیقت قسمت زیرین گیربکس دستگاه ماله بوده که تیغه ماله پروانه ای بر روی آن نصب گردیده و وظیفه چرخاندن تیغه دستگاه ماله را بر عهده دارد. در اکثریت دستگاه های ماله موتوری تولید شده، بازوهای عنکبوتی قابل تنظیم بوده و از طریق آن می توان 4 عدد تیغه ماله پروانه ای نصب شده بر روی دستگاه را در زاویه ای مناسب و مشخص قرار داد.

مورد مهم دیگری که هنگام تعمیر و نگهداری هفتگی دستگاه ماله پروانه ای باید موردتوجه داشته باشید و به چک لیست هفتگی مربوط به دستگاه ماله پروانه خود اضافه نمایید، چک کردن تسمه دستگاه می باشد. تسمه ماله که وظیفه انتقال حرکت از موتور را بر عهده دارد به دلیل قرار گفتن در گرما و تنش های زیاد، با مرور زمان دچار فرسایش و سایش می گردد و اگر مورد بازدید و تعویض قرار نگیرد، امکان گسیختن آن وجود خواهد داشت. به همین دلیل چک کردن تسمه مربوط به ماله به صورت هفتگی امری ضروری محسوب می گردد.

تعمیر و نگهداری ماهانه ماله پروانه ای:

تعمیر و نگهداری ماهانه ماله موتوری یک قدم فراتر از تعمیر و نگهداری روزانه دستگاه می باشد. به عبارت دیگر، با وجود آنکه شما به صورت روزانه سطح روغن و سلامت فیلترهای هوا یا خنک کننده ی موتور را بررسی می کنید، در برنامه ریزی ماهانه باید برای تمیز نمودن و تعویض این قسمت ها برنامه ریزی نمایید. یکی از موارد مهمی که در هنگام تعویض روغن و فیلتر هوا باید در نظر داشته باشید مطالعه دفترچه راهنمای مربوط به موتور ماله و توجه به توصیه های تولیدکننده دستگاه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نیکاکورپ مراجعه کنید.


برچسب: ماله پروانه ای،نگهداری ماله پروانه ای،کاتر آسفالت بر،انواع کمپکتور،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۵:۳۲ توسط:مریم موضوع: نظرات (0)